Godlike Productions - Conspiracy Forum
Users Online Now: 2,241 (Who's On?)Visitors Today: 965,737
Pageviews Today: 1,283,100Threads Today: 283Posts Today: 5,580
11:39 AM


Rate this Thread

Absolute BS Crap Reasonable Nice Amazing
 

I dont have a thing prepared for myself when shtf

 
Anonymous Coward
User ID: 21610004
United States
08/10/2012 12:25 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
I dont have a thing prepared for myself when shtf
nope nothing at all, no guns, no food, no plans. but i have plenty of money in the bank. I remember thinking in 2008 "oh boy i better start getting survival shit together because shits gonna hit the fan real soon"! you know...kinda like now.
Anonymous Coward
User ID: 21671397
Spain
08/10/2012 12:26 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
Neither do I. That's because I don't give a fuck. Whatever happens, happens.
Carol B.

User ID: 21050000
United States
08/10/2012 12:28 PM

Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
nope nothing at all, no guns, no food, no plans. but i have plenty of money in the bank. I remember thinking in 2008 "oh boy i better start getting survival shit together because shits gonna hit the fan real soon"! you know...kinda like now.
 Quoting: Anonymous Coward 21610004


So, what's holding you back from starting now? Just start small...you will feel a lot better.
Anonymous Coward
User ID: 1404507
United States
08/10/2012 12:29 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
So long as you live or die by your decision I'm fine with that.....its those last minute mind changers that mucks up everything....
Anonymous Coward
User ID: 11696035
Canada
08/10/2012 12:30 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
OP is gonna be one of those people the militarized police is keeping out of the bank when their 1:100 leverage poops out.
Anonymous Coward
User ID: 20625375
United States
08/10/2012 12:30 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
nope nothing at all, no guns, no food, no plans. but i have plenty of money in the bank. I remember thinking in 2008 "oh boy i better start getting survival shit together because shits gonna hit the fan real soon"! you know...kinda like now.
 Quoting: Anonymous Coward 21610004


So take your money and go shopping...like now!
Anonymous Coward
User ID: 1404507
United States
08/10/2012 12:35 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
I remember stories of the LA riots....liberal anti gun types rushing to the the stores to buy gun....the gun shops were sold out except for some fancy engraved double barrel fowling pieces....those were sold at 10K and the purchaser wanted the barrels sawed off....


Better to have and not need than to need and not have...
Anonymous Coward
User ID: 21540360
United States
08/10/2012 12:36 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
Neither do I. That's because I don't give a fuck. Whatever happens, happens.
 Quoting: Anonymous Coward 21671397
Anonymous Coward
User ID: 1276561
United States
08/10/2012 12:37 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
You're gonna go fast Don't worry, it won't hurt
Anonymous Coward (OP)
User ID: 21610004
United States
08/10/2012 12:38 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
nope nothing at all, no guns, no food, no plans. but i have plenty of money in the bank. I remember thinking in 2008 "oh boy i better start getting survival shit together because shits gonna hit the fan real soon"! you know...kinda like now.
 Quoting: Anonymous Coward 21610004


So, what's holding you back from starting now? Just start small...you will feel a lot better.
 Quoting: Carol B.


because nothing world changing is coming overnight. hell 2008 had far more doom than this year. we were closer to bombing Iran then than now. Which I think is nothing but a stringalong. The news was saying at the beginning of this year that Israel had till june to bomb iran or it would never happen, but now they have till the fall.
Anonymous Coward
User ID: 1550123
United States
08/10/2012 12:42 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
Neither do I. That's because I don't give a fuck. Whatever happens, happens.
 Quoting: Anonymous Coward 21671397


yup. you can prepare but things always change. you might have to run and leave your preps behind. the worst thing you can do is worry. just live your life the best you can and have some fun.
Anonymous Coward
User ID: 21597997
United States
08/10/2012 12:42 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
OP is gonna be one of those people the militarized police is keeping out of the bank when their 1:100 leverage poops out.
 Quoting: Anonymous Coward 11696035


The militarized police are going to be at home trying to protect their own families, not some stupid ass banker.
Anonymous Coward
User ID: 1550123
United States
08/10/2012 12:43 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
OP is gonna be one of those people the militarized police is keeping out of the bank when their 1:100 leverage poops out.
 Quoting: Anonymous Coward 11696035


i bet most of us don't have much in the bank anyway.
Anonymous Coward
User ID: 1550123
United States
08/10/2012 12:45 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
nope nothing at all, no guns, no food, no plans. but i have plenty of money in the bank. I remember thinking in 2008 "oh boy i better start getting survival shit together because shits gonna hit the fan real soon"! you know...kinda like now.
 Quoting: Anonymous Coward 21610004


So take your money and go shopping...like now!
 Quoting: Anonymous Coward 20625375


the only thing i would do is at least get a few weeks of food to keep on hand. better than nothing.
Anonymous Coward
User ID: 1561325
United States
08/10/2012 12:57 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
nope nothing at all, no guns, no food, no plans. but i have plenty of money in the bank. I remember thinking in 2008 "oh boy i better start getting survival shit together because shits gonna hit the fan real soon"! you know...kinda like now.
 Quoting: Anonymous Coward 21610004


So, what's holding you back from starting now? Just start small...you will feel a lot better.
 Quoting: Carol B.


That's the trap that's been set.

Make people feel better about doom happening when it does because they had some reason to think they 'knew' when it would go down or because they're more prepared for it than the 'sheep' who aren't prepared at all.

Anything to get focus off of actually doing something to stop it.

We could be doom preventers instead of doom preparers if we hadn't fallen for the trick of helping out the economy.

"Sir, the people aren't buying as much useless junk anymore." "Well, convince them they should buy stuff to prepare for the economic travesty that will happen when they no longer can buy the useless junk they don't want to buy anymore."

Get it? The only thing you are preparing for is to delay the inevitable, and helping to delay the time that will come when you will begin to delay it in tandem. You don't stop and think why it is there are numerous MSM shows about prepping, do you? Would they really sponsor shows about something they would rather people not do? And most people just want to talk about how stupid they think those people on the shows are for giving away their super secret prepper grounds. Divided, conquered, trend-following morans.

I learned all I need to know about being prepared in Boy Scouts, and it has little to do with hoarding resources.
Anonymous Coward
User ID: 19629373
United States
08/10/2012 01:24 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
If you are not prepared for an emergency and you are able you are simply an idiot.

The just in time supply system is fragile.Nature does not care how much money you have.Our infrastructure(power)is at best obsolete and less reliable than even 5 years ago.There are more people on this planet than ever before,consuming food,water,and energy.

100 years ago you could not survive the winter unless you prepared.94 years ago the nearly the entire glob was at war(WW1).83 years ago we where in the great depression,with the worst drought in history.67 years ago the entire world was at war(WW2).59 years ago was the Korean war.Since 1900 the USA has had 67 recessions,over 2 trillion dollars in damages from natural disasters(USA only since 1978),millions of hours with out power( [link to en.wikipedia.org] you...you are above everyone else and have no need to prepare.

Good luck with that,and natural selection is a wonderful thing.
Anonymous Coward
User ID: 21673281
United States
08/10/2012 01:26 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
When tshtf all the preparations will be useless.
Anonymous Coward (OP)
User ID: 21610004
United States
08/10/2012 01:27 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
If you are not prepared for an emergency and you are able you are simply an idiot.

The just in time supply system is fragile.Nature does not care how much money you have.Our infrastructure(power)is at best obsolete and less reliable than even 5 years ago.There are more people on this planet than ever before,consuming food,water,and energy.

100 years ago you could not survive the winter unless you prepared.94 years ago the nearly the entire glob was at war(WW1).83 years ago we where in the great depression,with the worst drought in history.67 years ago the entire world was at war(WW2).59 years ago was the Korean war.Since 1900 the USA has had 67 recessions,over 2 trillion dollars in damages from natural disasters(USA only since 1978),millions of hours with out power( [link to en.wikipedia.org] you...you are above everyone else andve no need to prepare.

Good luck with that,and natural selection is a wonderful thing.
 Quoting: Anonymous Coward 19629373


yep and we're all still here paying bills like it never happened.
Anonymous Coward
User ID: 19629373
United States
08/10/2012 01:42 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
If you are not prepared for an emergency and you are able you are simply an idiot.

The just in time supply system is fragile.Nature does not care how much money you have.Our infrastructure(power)is at best obsolete and less reliable than even 5 years ago.There are more people on this planet than ever before,consuming food,water,and energy.

100 years ago you could not survive the winter unless you prepared.94 years ago the nearly the entire glob was at war(WW1).83 years ago we where in the great depression,with the worst drought in history.67 years ago the entire world was at war(WW2).59 years ago was the Korean war.Since 1900 the USA has had 67 recessions,over 2 trillion dollars in damages from natural disasters(USA only since 1978),millions of hours with out power( [link to en.wikipedia.org] you...you are above everyone else andve no need to prepare.

Good luck with that,and natural selection is a wonderful thing.
 Quoting: Anonymous Coward 19629373


yep and we're all still here paying bills like it never happened.
 Quoting: Anonymous Coward 21610004


During world war 2 and estimated(by the Department of Defense)28% of all food consumed in America was produced and preserved from gardens less than 2 acres in size.Everything was rationed.Do some home work and see how rough it was for people during that war.Rationing on some items did not end until after the Korean war.

What you have is called normalcy bias.It never happened to you so it can not happen.

The reality is natural disasters happen.Wars happen.Rationing happens.Unemployment happens at some point in most every life.

Being prepared is not being afraid or scared.It is just the opposite.If you know life is going to throw you some curve balls and you prepare you worry less and enjoy while those who do not prepare worry or live in denial.

Like it or not the world is not perfect.At some point in your life you will wish you had prepared.

PS.The longest any fiat money system has ever lasted was the Roman empire.It lasted as a standing currency for 238 years.During that time the metals used to make coins where devalued continuously,kind of like our currency system now.Only it took the Roman Empire 238 years to devalue the currency 90%...we have already devalued the US Federal Reserve note by 90%...in 99 years.Just saying.
Anonymous Coward
User ID: 1559723
Germany
08/10/2012 02:15 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
I have a small box of goodies. Firestarters (refillable lighters, butane, lighter fuel) compass, pens, notebooks, water purifying tablets, collapsable water carrier, screwdrivers, pocket knife, 2 identical fixed blade knives, sharpening stone, multivitamins, old style gps (if sats work), led headlamp, led lenser torch, spare batteries, magnifying glass, glass marbles and slingshot, mini crossbow and bolts, quality machette, 2 packs playing cards, toothbrush and paste, pack of plastic bags, basic sewing kit, basic first aid kit, cheap celphone (if cells work), some rugged clothing, boots and jacket. Rope, some stretch tie downs, a small tent...and my 9mm with some ammo. Cost me jack shit over a period so what the hell. May never need it but it's there.
Anybody like to add anything I might need, please do.
Sarcasm and jokes accepted too. :-)
ps Items must be small. I have tested and I can just get this shit on the move and still have a spare arm for my katana...
Tuff~Kooky

User ID: 18044353
United States
08/10/2012 02:16 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
nope nothing at all, no guns, no food, no plans. but i have plenty of money in the bank. I remember thinking in 2008 "oh boy i better start getting survival shit together because shits gonna hit the fan real soon"! you know...kinda like now.
 Quoting: Anonymous Coward 21610004


At least you have money, so you can start preparing now.
Anonymous Coward
User ID: 21662567
United States
08/10/2012 02:19 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
if the shit truly hits the fan, how long will any of your preparations last? Best first of all to prepare YOUR MINDS, because if you freak out, nothing you have set aside will serve you and if someone steals it all, or you run out, your miind is all you have, and it can "save" you, depending on your definition of save of course.
Anonymous Coward
User ID: 19629373
United States
08/10/2012 02:21 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
I have a small box of goodies. Firestarters (refillable lighters, butane, lighter fuel) compass, pens, notebooks, water purifying tablets, collapsable water carrier, screwdrivers, pocket knife, 2 identical fixed blade knives, sharpening stone, multivitamins, old style gps (if sats work), led headlamp, led lenser torch, spare batteries, magnifying glass, glass marbles and slingshot, mini crossbow and bolts, quality machette, 2 packs playing cards, toothbrush and paste, pack of plastic bags, basic sewing kit, basic first aid kit, cheap celphone (if cells work), some rugged clothing, boots and jacket. Rope, some stretch tie downs, a small tent...and my 9mm with some ammo. Cost me jack shit over a period so what the hell. May never need it but it's there.
Anybody like to add anything I might need, please do.
Sarcasm and jokes accepted too. :-)
ps Items must be small. I have tested and I can just get this shit on the move and still have a spare arm for my katana...
 Quoting: Anonymous Coward 1559723


Drop the katana and carry a hatchet.Forget crappy saws,swords,machete and other BS.What you want is a hatchet.

Good for defense,great for cutting,light weight...tons of uses.Your katana not so much.

We spent 28 days in the Boundary waters( [link to en.wikipedia.org] year,21 days last year,and 17 days the year before.I will never carry a saw or anything not worth the weight.A GOOD hatchet is worth the weight.
Daersoulkeeper

User ID: 1159767
United States
08/10/2012 02:22 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
i just finished my preparations after 8 years... it feels SOOOOO EMPOWERING AND AMAZING! SO FULFILLING!
the real reason most people on this planet are the most ignorant gullible people that have ever lived is a little thing called the

TELL-LIE-VISION

television

when you watch it, you put the I(you) in television and you get tel(i)evision

tell lie vision
Daersoulkeeper

User ID: 1159767
United States
08/10/2012 02:24 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
I have a small box of goodies. Firestarters (refillable lighters, butane, lighter fuel) compass, pens, notebooks, water purifying tablets, collapsable water carrier, screwdrivers, pocket knife, 2 identical fixed blade knives, sharpening stone, multivitamins, old style gps (if sats work), led headlamp, led lenser torch, spare batteries, magnifying glass, glass marbles and slingshot, mini crossbow and bolts, quality machette, 2 packs playing cards, toothbrush and paste, pack of plastic bags, basic sewing kit, basic first aid kit, cheap celphone (if cells work), some rugged clothing, boots and jacket. Rope, some stretch tie downs, a small tent...and my 9mm with some ammo. Cost me jack shit over a period so what the hell. May never need it but it's there.
Anybody like to add anything I might need, please do.
Sarcasm and jokes accepted too. :-)
ps Items must be small. I have tested and I can just get this shit on the move and still have a spare arm for my katana...
 Quoting: Anonymous Coward 1559723


Drop the katana and carry a hatchet.Forget crappy saws,swords,machete and other BS.What you want is a hatchet.

Good for defense,great for cutting,light weight...tons of uses.Your katana not so much.

We spent 28 days in the Boundary waters( [link to en.wikipedia.org] year,21 days last year,and 17 days the year before.I will never carry a saw or anything not worth the weight.A GOOD hatchet is worth the weight.
 Quoting: Anonymous Coward 19629373


screw that advice

get a CROVEL

[link to www.google.com]

SHOVEL, SWORD, SAW, AXE, SPIKE, CROWBAR, STORAGE CONTAINER, BOTTLE OPENER, SEAT WITH BACK REST


DEFEND AND BURRY WITH SAME TOOL

Last Edited by Daersoulkeeper on 08/10/2012 02:24 PM
the real reason most people on this planet are the most ignorant gullible people that have ever lived is a little thing called the

TELL-LIE-VISION

television

when you watch it, you put the I(you) in television and you get tel(i)evision

tell lie vision
Anonymous Coward (OP)
User ID: 21610004
United States
08/10/2012 02:26 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
nope nothing at all, no guns, no food, no plans. but i have plenty of money in the bank. I remember thinking in 2008 "oh boy i better start getting survival shit together because shits gonna hit the fan real soon"! you know...kinda like now.
 Quoting: Anonymous Coward 21610004


At least you have money, so you can start preparing now.
 Quoting: Tuff~Kooky


why? How is this year any different from others?
Anonymous Coward
User ID: 1559723
Germany
08/10/2012 02:27 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
I have a small box of goodies. Firestarters (refillable lighters, butane, lighter fuel) compass, pens, notebooks, water purifying tablets, collapsable water carrier, screwdrivers, pocket knife, 2 identical fixed blade knives, sharpening stone, multivitamins, old style gps (if sats work), led headlamp, led lenser torch, spare batteries, magnifying glass, glass marbles and slingshot, mini crossbow and bolts, quality machette, 2 packs playing cards, toothbrush and paste, pack of plastic bags, basic sewing kit, basic first aid kit, cheap celphone (if cells work), some rugged clothing, boots and jacket. Rope, some stretch tie downs, a small tent...and my 9mm with some ammo. Cost me jack shit over a period so what the hell. May never need it but it's there.
Anybody like to add anything I might need, please do.
Sarcasm and jokes accepted too. :-)
ps Items must be small. I have tested and I can just get this shit on the move and still have a spare arm for my katana...
 Quoting: Anonymous Coward 1559723


Drop the katana and carry a hatchet.Forget crappy saws,swords,machete and other BS.What you want is a hatchet.

Good for defense,great for cutting,light weight...tons of uses.Your katana not so much.

We spent 28 days in the Boundary waters( [link to en.wikipedia.org] year,21 days last year,and 17 days the year before.I will never carry a saw or anything not worth the weight.A GOOD hatchet is worth the weight.
 Quoting: Anonymous Coward 19629373


Agreed to some extent but I have trained with it for more than 20 years, and it has sentimental value ( was brought back from Japan after WWII by a family member) so it's a very close friend :-)
Anonymous Coward
User ID: 6196169
United States
08/10/2012 02:27 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
I got a big bottle of whisky. That's my survival kit... to drink away any worries and let my fate end up with what the universe has planned for me
Anonymous Coward
User ID: 19629373
United States
08/10/2012 02:28 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
I have a small box of goodies. Firestarters (refillable lighters, butane, lighter fuel) compass, pens, notebooks, water purifying tablets, collapsable water carrier, screwdrivers, pocket knife, 2 identical fixed blade knives, sharpening stone, multivitamins, old style gps (if sats work), led headlamp, led lenser torch, spare batteries, magnifying glass, glass marbles and slingshot, mini crossbow and bolts, quality machette, 2 packs playing cards, toothbrush and paste, pack of plastic bags, basic sewing kit, basic first aid kit, cheap celphone (if cells work), some rugged clothing, boots and jacket. Rope, some stretch tie downs, a small tent...and my 9mm with some ammo. Cost me jack shit over a period so what the hell. May never need it but it's there.
Anybody like to add anything I might need, please do.
Sarcasm and jokes accepted too. :-)
ps Items must be small. I have tested and I can just get this shit on the move and still have a spare arm for my katana...
 Quoting: Anonymous Coward 1559723


Drop the katana and carry a hatchet.Forget crappy saws,swords,machete and other BS.What you want is a hatchet.

Good for defense,great for cutting,light weight...tons of uses.Your katana not so much.

We spent 28 days in the Boundary waters( [link to en.wikipedia.org] year,21 days last year,and 17 days the year before.I will never carry a saw or anything not worth the weight.A GOOD hatchet is worth the weight.
 Quoting: Anonymous Coward 19629373


screw that advice

get a CROVEL

[link to www.google.com]

SHOVEL, SWORD, SAW, AXE, SPIKE, CROWBAR, STORAGE CONTAINER, BOTTLE OPENER, SEAT WITH BACK REST


DEFEND AND BURRY WITH SAME TOOL
 Quoting: Daersoulkeeper


I will have my firewood cut,and a house built before you "saw" through a 4 inch log.I would also bet my hatchet handle will never bend,unlike a hollow steel tube.
Anonymous Coward
User ID: 1559723
Germany
08/10/2012 02:32 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
I have a small box of goodies. Firestarters (refillable lighters, butane, lighter fuel) compass, pens, notebooks, water purifying tablets, collapsable water carrier, screwdrivers, pocket knife, 2 identical fixed blade knives, sharpening stone, multivitamins, old style gps (if sats work), led headlamp, led lenser torch, spare batteries, magnifying glass, glass marbles and slingshot, mini crossbow and bolts, quality machette, 2 packs playing cards, toothbrush and paste, pack of plastic bags, basic sewing kit, basic first aid kit, cheap celphone (if cells work), some rugged clothing, boots and jacket. Rope, some stretch tie downs, a small tent...and my 9mm with some ammo. Cost me jack shit over a period so what the hell. May never need it but it's there.
Anybody like to add anything I might need, please do.
Sarcasm and jokes accepted too. :-)
ps Items must be small. I have tested and I can just get this shit on the move and still have a spare arm for my katana...
 Quoting: Anonymous Coward 1559723


Drop the katana and carry a hatchet.Forget crappy saws,swords,machete and other BS.What you want is a hatchet.

Good for defense,great for cutting,light weight...tons of uses.Your katana not so much.

We spent 28 days in the Boundary waters( [link to en.wikipedia.org] year,21 days last year,and 17 days the year before.I will never carry a saw or anything not worth the weight.A GOOD hatchet is worth the weight.
 Quoting: Anonymous Coward 19629373


screw that advice

get a CROVEL

[link to www.google.com]

SHOVEL, SWORD, SAW, AXE, SPIKE, CROWBAR, STORAGE CONTAINER, BOTTLE OPENER, SEAT WITH BACK REST


DEFEND AND BURRY WITH SAME TOOL
 Quoting: Daersoulkeeper


I will have my firewood cut,and a house built before you "saw" through a 4 inch log.I would also bet my hatchet handle will never bend,unlike a hollow steel tube.
 Quoting: Anonymous Coward 19629373


I think the truth is, if you have to gtfo because shtf you're going to want to move light. I'd probably dump a lot of that shit soon after getting on the move and, sad to say I'd use my 9mm to kill for what I need or can take off someone more vulnerable. Not a nice thought but inevitable. :-)
Anonymous Coward
User ID: 19629373
United States
08/10/2012 02:33 PM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: I dont have a thing prepared for myself when shtf
I have a small box of goodies. Firestarters (refillable lighters, butane, lighter fuel) compass, pens, notebooks, water purifying tablets, collapsable water carrier, screwdrivers, pocket knife, 2 identical fixed blade knives, sharpening stone, multivitamins, old style gps (if sats work), led headlamp, led lenser torch, spare batteries, magnifying glass, glass marbles and slingshot, mini crossbow and bolts, quality machette, 2 packs playing cards, toothbrush and paste, pack of plastic bags, basic sewing kit, basic first aid kit, cheap celphone (if cells work), some rugged clothing, boots and jacket. Rope, some stretch tie downs, a small tent...and my 9mm with some ammo. Cost me jack shit over a period so what the hell. May never need it but it's there.
Anybody like to add anything I might need, please do.
Sarcasm and jokes accepted too. :-)
ps Items must be small. I have tested and I can just get this shit on the move and still have a spare arm for my katana...
 Quoting: Anonymous Coward 1559723


Drop the katana and carry a hatchet.Forget crappy saws,swords,machete and other BS.What you want is a hatchet.

Good for defense,great for cutting,light weight...tons of uses.Your katana not so much.

We spent 28 days in the Boundary waters( [link to en.wikipedia.org] year,21 days last year,and 17 days the year before.I will never carry a saw or anything not worth the weight.A GOOD hatchet is worth the weight.
 Quoting: Anonymous Coward 19629373


screw that advice

get a CROVEL

[link to www.google.com]

SHOVEL, SWORD, SAW, AXE, SPIKE, CROWBAR, STORAGE CONTAINER, BOTTLE OPENER, SEAT WITH BACK REST


DEFEND AND BURRY WITH SAME TOOL
 Quoting: Daersoulkeeper


I will have my firewood cut,and a house built before you "saw" through a 4 inch log.I would also bet my hatchet handle will never bend,unlike a hollow steel tube.
 Quoting: Anonymous Coward 19629373

Shovel with a metal point and some saw teeth called a zombie spike(zspike).$109.00 plus 24.95 for the "zombie" point.
Estwing e24 solid one piece forged steel with leather handle.$28.00 [link to www.casa.com]

Brains...priceless.

News








Proud Member Of The Angry Mob