Godlike Productions - Discussion Forum
Users Online Now: 1,115 (Who's On?)Visitors Today: 57,180
Pageviews Today: 173,080Threads Today: 88Posts Today: 1,726
02:35 AM


Rate this Thread

Absolute BS Crap Reasonable Nice Amazing
 

The 380 Hi-Point

 
JV520
Offer Upgrade

User ID: 15777461
United States
05/14/2012 02:28 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
The 380 Hi-Point
Well i bought a 380 Hi-point a month ago and had a few miss feeds but i did something that really helped out. Now before anyone jumps on that they are junk guns Ect.....I paid 109.67 and yes i have a 700 dollar gun at home a Sig Sauer P239 but anyways if you do buy this thing there's one thing you must do. Break it down and take some fine grit sanding paper and polish the feed port and any parts that have that black gunk paint from the factory. Polish the dolls head and oil it and run your finger to feel any bumps it should just be a light sanding and feel smooth. It ran cheap blazer brass and steel case tula ammo without a problem. I have it as a knock around gun don't mind if it breaks and its nice to keep just in case i go shooting and someone want to play with it it was only 100 bucks and works. Want to know if anyone else had had any issues with it and what they did to resolve them.
Anonymous Coward
User ID: 10401141
United States
05/14/2012 02:29 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: The 380 Hi-Point
Congratulations, You've just bought yourself a piece of shit for 109 bucks.
Anonymous Coward
User ID: 15343388
United States
05/14/2012 02:31 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: The 380 Hi-Point
380 is a kind if a waste of time
you'd be much better of with a 9mm
but now that you've got one you can pound on it
those things are really tough but terribly ugly
Anonymous Coward
User ID: 1390708
United States
05/14/2012 02:33 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: The 380 Hi-Point
Junk.
JV520  (OP)

User ID: 15777461
United States
05/14/2012 02:34 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: The 380 Hi-Point
Well the Sig i got is 9MM so its ok and i wanted to teach my girlfriend how to shoot but didn't want her dropping or messing up my carry gun so its ok just needed a tweek and ran fine its just a knock around piece lol.
JV520  (OP)

User ID: 15777461
United States
05/14/2012 02:36 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: The 380 Hi-Point
I think the worst one ever was the Davis series LOL, that thing jammed every 3 rounds and looked pretty but dam it sucked donkey balls even so this little ain't too bad.
Anonymous Coward
User ID: 15343388
United States
05/14/2012 02:37 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: The 380 Hi-Point
on a second thought you could actually shoot 9mm out of it
yes really
it can take it
380 is a 9mm bullet with a casing 2mm shorter and a bunch less max pressure but the high point will actually take the abuse just fine
JV520  (OP)

User ID: 15777461
United States
05/14/2012 02:39 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: The 380 Hi-Point
Ive noticed i saw the youtube video where they tried to blow it up i was like what the hell LOL, it's not pretty but hey just like women the more pretty they are the more upkeep and money they cost you but a ugly woman will be there no matter what they hell you do or say huh
Anonymous Coward
User ID: 15280189
United States
05/14/2012 02:41 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: The 380 Hi-Point
A friend of mine bought a .45 Hi-Point for 150 bucks. Thing is a piece of shit, constant miss feeds, double feeds, stove pipes etc.

In my opinion these guns are fuckin' dangerous to the operator and everyone around it, sell it and put the money towards a quality gun that will last and maintain its value.
JV520  (OP)

User ID: 15777461
United States
05/14/2012 02:43 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: The 380 Hi-Point
Yeah thats the problem i had too, but the feed port was painted and had to much friction the sanding trick worked so far ima just run it till it breaks then just chuck it anyways kinda curious to see how much abuse it can take now.
Anonymous Coward
User ID: 10401141
United States
05/14/2012 02:43 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: The 380 Hi-Point
A friend of mine bought a .45 Hi-Point for 150 bucks. Thing is a piece of shit, constant miss feeds, double feeds, stove pipes etc.

In my opinion these guns are fuckin' dangerous to the operator and everyone around it, sell it and put the money towards a quality gun that will last and maintain its value.
 Quoting: Anonymous Coward 15280189


You mean everyone except the intended target....





GLP