Godlike Productions - Discussion Forum
Users Online Now: 1,847 (Who's On?)Visitors Today: 290,790
Pageviews Today: 541,768Threads Today: 190Posts Today: 3,475
08:39 AM


Rate this Thread

Absolute BS Crap Reasonable Nice Amazing
 

Final Fantasy 6 (3 snes)

 
Anonymous Coward
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 02:26 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Final Fantasy 6 (3 snes)
Who else played this game as a kid and loves it? Anyone buy the pixel remaster?
Anonymous Coward
User ID: 72628964
United States
03/17/2022 02:58 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
Anonymous Coward
User ID: 82246643
03/17/2022 03:04 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
awesome story, how that jester kills the king and then fucks the entire world
Anonymous Coward
User ID: 79919316
United States
03/17/2022 03:06 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


agree2disagree6
Anonymous Coward
User ID: 72628964
United States
03/17/2022 03:08 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


agree2disagree6
 Quoting: Anonymous Coward 79919316


I preferred the characters, story and music of 4 much better. 6 tries way too hard. The opera scene basically ruined that game for me, as well as all the stupid crap like the windy mountain and splitting the party just to make a boss area longer. It's a garbage game
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:10 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


Thats funny cause 6 is known as the top 1-3 rpg of all time, in every magizine, and by th ff fanbase.

4? Never even mentioned.
[removed]

User ID: 19997508
United States
03/17/2022 03:10 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
Final Fantasy three United States version was the best of the series I have ever played. End of the story.
Fear Not!🔺️
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:13 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


Just in case you try and foolishly argue.


[link to www.ign.com (secure)]

[link to www.gameinformer.com (secure)]




I could post these all day.

Notice 4 is nowhere in these lists AT ALL
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:14 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
:MV81MDgzNjQ1XzkzMTcyODM5XzU2NkZGMjAz]
Final Fantasy three United States version was the best of the series I have ever played. End of the story.
 Quoting:


Yep 3 is 6 in japan. We are talking about the same game.
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:15 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
The remastered music is phenomenal. Im listening to it right now stomping ppl on halo.
Anonymous Coward
User ID: 72628964
United States
03/17/2022 03:20 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


Thats funny cause 6 is known as the top 1-3 rpg of all time, in every magizine, and by th ff fanbase.

4? Never even mentioned.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


All those people don't know what a good video game is.

6 is absolute trash. Muh story! Ugh so deep! It's not. It's so corny and all the characters are garbage written by a 10 year old. There's nothing that 6 did better than any previous game
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:27 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


agree2disagree6
 Quoting: Anonymous Coward 79919316


I preferred the characters, story and music of 4 much better. 6 tries way too hard. The opera scene basically ruined that game for me, as well as all the stupid crap like the windy mountain and splitting the party just to make a boss area longer. It's a garbage game
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


The opera scene is considered the best rpg moment of all time.

how to say im retarded without saying youre retarded.
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:28 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


Thats funny cause 6 is known as the top 1-3 rpg of all time, in every magizine, and by th ff fanbase.

4? Never even mentioned.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


All those people don't know what a good video game is.

6 is absolute trash. Muh story! Ugh so deep! It's not. It's so corny and all the characters are garbage written by a 10 year old. There's nothing that 6 did better than any previous game
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


Yet across the board everyone, fans and critics alike, agree you are wrong.
Anonymous Coward
User ID: 76471074
United States
03/17/2022 03:35 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


agree2disagree6
 Quoting: Anonymous Coward 79919316


I preferred the characters, story and music of 4 much better. 6 tries way too hard. The opera scene basically ruined that game for me, as well as all the stupid crap like the windy mountain and splitting the party just to make a boss area longer. It's a garbage game
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


The opera scene is considered the best rpg moment of all time.

how to say im retarded without saying youre retarded.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


No it's not. You don't like RPGs. You like soap operas. It's cool. FF6 is a pretty good soap opera
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:36 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
...


agree2disagree6
 Quoting: Anonymous Coward 79919316


I preferred the characters, story and music of 4 much better. 6 tries way too hard. The opera scene basically ruined that game for me, as well as all the stupid crap like the windy mountain and splitting the party just to make a boss area longer. It's a garbage game
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


The opera scene is considered the best rpg moment of all time.

how to say im retarded without saying youre retarded.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


No it's not. You don't like RPGs. You like soap operas. It's cool. FF6 is a pretty good soap opera
 Quoting: Anonymous Coward 76471074


Its ok to be wrong, and triggered.

Guess who also has the best soundtrack and villian? Yep thats right.

Now cry for me
Anonymous Coward
User ID: 76471074
United States
03/17/2022 03:36 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


Thats funny cause 6 is known as the top 1-3 rpg of all time, in every magizine, and by th ff fanbase.

4? Never even mentioned.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


All those people don't know what a good video game is.

6 is absolute trash. Muh story! Ugh so deep! It's not. It's so corny and all the characters are garbage written by a 10 year old. There's nothing that 6 did better than any previous game
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


Yet across the board everyone, fans and critics alike, agree you are wrong.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


McDonald's sells more big Macs than your dad's shitty hamburger so McDonald's is the best. See how fucking stupid it is to let other people's opinions write yours?
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:38 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
[link to gamerant.com (secure)]
Anonymous Coward
User ID: 76471074
United States
03/17/2022 03:38 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
...


I preferred the characters, story and music of 4 much better. 6 tries way too hard. The opera scene basically ruined that game for me, as well as all the stupid crap like the windy mountain and splitting the party just to make a boss area longer. It's a garbage game
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


The opera scene is considered the best rpg moment of all time.

how to say im retarded without saying youre retarded.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


No it's not. You don't like RPGs. You like soap operas. It's cool. FF6 is a pretty good soap opera
 Quoting: Anonymous Coward 76471074


Its ok to be wrong, and triggered.

Guess who also has the best soundtrack and villian? Yep thats right.

Now cry for me
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


You're the one who's crying. Go play your shit game with your shit characters with no dialogue like Mog, Gau, Omaro or whatever the fucking snowman is named... Relm, Strago, the game has so many pointless characters because it's garbage. The main chao are garbage. Locke is a cuck. Celes doesn't grow as a character at all and Terra's story is that she's a bestiality offspring. Wow, so cool
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:38 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
...


Thats funny cause 6 is known as the top 1-3 rpg of all time, in every magizine, and by th ff fanbase.

4? Never even mentioned.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


All those people don't know what a good video game is.

6 is absolute trash. Muh story! Ugh so deep! It's not. It's so corny and all the characters are garbage written by a 10 year old. There's nothing that 6 did better than any previous game
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


Yet across the board everyone, fans and critics alike, agree you are wrong.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


McDonald's sells more big Macs than your dad's shitty hamburger so McDonald's is the best. See how fucking stupid it is to let other people's opinions write yours?
 Quoting: Anonymous Coward 76471074


We are talking critics rewards, and fan accolades.

Not sales kid. take a seat kid.
Anonymous Coward
User ID: 79404275
United States
03/17/2022 03:39 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
T-Edition IS THE BEST VERSION.
Every character has costumes and its basically a remaster not even pixel version is better.
[link to ngplus.net]
Anonymous Coward
User ID: 81710741
United States
03/17/2022 03:39 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
I think we can all agree 7 and 8 were bad and overrated...


Let's talk about final fantasy mystic quest that was the most underrated of all ..
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:40 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
...


The opera scene is considered the best rpg moment of all time.

how to say im retarded without saying youre retarded.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


No it's not. You don't like RPGs. You like soap operas. It's cool. FF6 is a pretty good soap opera
 Quoting: Anonymous Coward 76471074


Its ok to be wrong, and triggered.

Guess who also has the best soundtrack and villian? Yep thats right.

Now cry for me
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


You're the one who's crying. Go play your shit game with your shit characters with no dialogue like Mog, Gau, Omaro or whatever the fucking snowman is named... Relm, Strago, the game has so many pointless characters because it's garbage. The main chao are garbage. Locke is a cuck. Celes doesn't grow as a character at all and Terra's story is that she's a bestiality offspring. Wow, so cool
 Quoting: Anonymous Coward 76471074


A beastality offspring. Aaah now I see. You were to low iq to actually understand the story.
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:42 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
Can anyone here actually name the characters from 4? Main antagonist? Any top ten rankings on rpg lists?


Yea me either. lol

Mad cause his game bad.
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:44 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
...


The opera scene is considered the best rpg moment of all time.

how to say im retarded without saying youre retarded.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


No it's not. You don't like RPGs. You like soap operas. It's cool. FF6 is a pretty good soap opera
 Quoting: Anonymous Coward 76471074


Its ok to be wrong, and triggered.

Guess who also has the best soundtrack and villian? Yep thats right.

Now cry for me
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


You're the one who's crying. Go play your shit game with your shit characters with no dialogue like Mog, Gau, Omaro or whatever the fucking snowman is named... Relm, Strago, the game has so many pointless characters because it's garbage. The main chao are garbage. Locke is a cuck. Celes doesn't grow as a character at all and Terra's story is that she's a bestiality offspring. Wow, so cool
 Quoting: Anonymous Coward 76471074


No character growth on celes lolol? Her suicide attempt scene another one of the most memorable scenes in rpg history.

how many vaccines did you take again?
Anonymous Coward
User ID: 81710741
United States
03/17/2022 03:45 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
...


The opera scene is considered the best rpg moment of all time.

how to say im retarded without saying youre retarded.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


No it's not. You don't like RPGs. You like soap operas. It's cool. FF6 is a pretty good soap opera
 Quoting: Anonymous Coward 76471074


Its ok to be wrong, and triggered.

Guess who also has the best soundtrack and villian? Yep thats right.

Now cry for me
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


You're the one who's crying. Go play your shit game with your shit characters with no dialogue like Mog, Gau, Omaro or whatever the fucking snowman is named... Relm, Strago, the game has so many pointless characters because it's garbage. The main chao are garbage. Locke is a cuck. Celes doesn't grow as a character at all and Terra's story is that she's a bestiality offspring. Wow, so cool
 Quoting: Anonymous Coward 76471074


I feel like you're really invested... I maxed out every character and the game timer and can barely remember those names... So obviously it wasn't that bad... Not like 7 and 8 that had SEED and SOLDIER... Like they bolded them to make sure you knew it was important but damn those games sucked
. FF9 tried to redeem the series but after that it's just pure anime sellout garage..
Anonymous Coward
User ID: 81710741
United States
03/17/2022 03:46 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
Can anyone here actually name the characters from 4? Main antagonist? Any top ten rankings on rpg lists?


Yea me either. lol

Mad cause his game bad.
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


Yes Cain and Cecil..
Anonymous Coward
User ID: 81710741
United States
03/17/2022 03:52 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


Just in case you try and foolishly argue.


[link to www.ign.com (secure)]

[link to www.gameinformer.com (secure)]




I could post these all day.

Notice 4 is nowhere in these lists AT ALL
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


All I can see that I agree is that Chrono trigger is in fact the best damn RPG ever period. It has it all princess's time travel and robots... Literally va masterpiece
Anonymous Coward (OP)
User ID: 82363665
United States
03/17/2022 03:54 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
4(2) is way better. 6 is crap
 Quoting: Anonymous Coward 72628964


Just in case you try and foolishly argue.


[link to www.ign.com (secure)]

[link to www.gameinformer.com (secure)]




I could post these all day.

Notice 4 is nowhere in these lists AT ALL
 Quoting: Anonymous Coward 82363665


All I can see that I agree is that Chrono trigger is in fact the best damn RPG ever period. It has it all princess's time travel and robots... Literally va masterpiece
 Quoting: Anonymous Coward 81710741


Chrono is good no doubt. Top 3 for me. ff3 ff7 and chrono.

Xenogears was one of my favourites as well. Liked secret of mana as well . Breath of fire 3 good too. And of course the Suikoden series.
Anonymous Coward
User ID: 79919316
United States
03/17/2022 04:01 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
I think we can all agree 7 and 8 were bad and overrated...


Let's talk about final fantasy mystic quest that was the most underrated of all ..
 Quoting: Anonymous Coward 81710741


'Final Fantasy - Mystic Quest' was the first Final Fantasy game I ever played and it's what got me into the series. Definitely an underrated game.
Anonymous Coward
User ID: 82246643
03/17/2022 07:03 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
Final Fantasy 8 was amazing, the story about the witches and knights. Amazing story.
Anonymous Coward
User ID: 82121352
United States
03/17/2022 07:33 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation
Re: Final Fantasy 6 (3 snes)
Ff6 (3 here in America) is the best one of the series.

Personally think it goes 6-7-4-9-8 I stopped playing at 9. I'd put ff6 at #3 of the goat games (#2 being Chrono trigger) and (#1 being Morrowind).

The themes and stories in 6 are incredible. It's a game I replay once every few years or so. I'd say I've beat the game entirely - even unlocking little known Easter eggs like the alternate ending you get if you never save Terra in the WOR.

It's also interesting to realize the little subtleties like Shadow is Relms father. Etc etc.





GLP